2010. november 29., hétfő

Füstölt tarja sütve

Régi idők hangulata

Novemberben az első hidegebb napok beköszöntével nálunk mindig volt disznóvágás.Kislányként nekem ez volt az első jel,hogy nemsokára itt a karácsony.De nem csak ezért szerettem.Akkor nekünk aprónépnek nagyon izgalmas volt az egész.Már előtte este elbúcsúztunk a disznótól.Aztán hajnalban megjöttek a segítők,lehörpintettek egy-egy pálinkát,s leszúrták szegény állatot.Mi pedig mindig befogtuk a fülünket,hogy ne halljuk a visítását.Aztán már mindenki tette a dolgát.A munka javát a férfiak a nyári konyhában végezték.A nők bennt zsemlét vágtak,belet tisztítottak.Mi pedig a postások voltunk a két helyszín között.Először a sült vér készült el,azt ettük reggelire,s én nagyon szerettem.Estére aztán feldolgozták az egész disznót.Sajnos mára már csak szép emlék,mikor megbetegedtek a nagyszülők abbamaradtak a disznóvágások.

Füstölt tarja sütve

Nem recept inkább csak ötlet egy rohanós napra.Mi megkésve a hétvégén raktuk rendbe az udvart,hordtuk be virágokat a pincébe,s töltöttük fel a madáretetőket(épp időben,mert ma reggelre meseszép fehérbe öltözött a táj).Rendesen elfáradtunk,s eléheztünk.Úgyhogy nagyon jól esett ez a nem épp diétás étel.
Házi füstölt tarjából vékony szeleteket vágtam.Serpenyőben mindkét oldalukat megsütöttem.Majd a belőlük kiolvadt kevéske zsiradékon a kenyérszeletek mindkét oldalát is enyhén megpirítottam,melyek eközben magukba szívták az ízes zsiradékot.
Isteni illata disznótoros hangulatot árasztott.Jóféle savanyúság,s a házi körtepálinka méltó kísérői voltak. 

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Együttérzésem. Nálunk is eszméletlen sok növényt kellett becipelni. Egyre több lesz, lassan mi már kiszorulunk a házból.
A munka után a sült tarja és a körte pálinka biztos jól esett.

Tálaló írta...

Kedves Hobbychef!Valóban sok munka,de milyen öröm mikor nyáron pompáznak.Mi is csak azért férünk még tőlük,mert a férjem bár szereti a növényeket,gátat szab az én telhetetlenségemnek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.