2013. július 12., péntek

Fagyasztott fasírtgolyók

Közel s távol

Együtt élünk,egy udvarban,egy házban.Az édesanyám ,a húgomék és mi.Viszont mindenkinek megvan a külön bejáratú lakrésze.Talán a szüleim válása utáni nehéz évek miatt,de mikor ott volt a lehetőség a saját otthon kialakítására,úgy éreztük,hogy így lesz a legjobb.Közel vagyunk,hogy mindig tudjuk segíteni egymást,de ahhoz azért elég távol,hogy belelássunk a másik tányérjába.


Fagyasztott fasírtgolyók

Többször mondta a húgom,hogy süt pár fasírtot a gyerekeknek vacsorára.Míg egyszer megkérdeztem,hogy érdemes olyan kevéssel pepecselni.Akkor derült ki,hogy ő előre elkészíti és úgy fagyassza le.Nekem addig ez eszembe sem jutott.Megvettem egy nagyobb mennyiségű húst,ledaráltam és úgy raktam a fagyasztóba.Aztán ha fasírtot készítettem előre kellett gondolkodnom:kiolvasztani,bekeverni s csak azután sütni.


A következő mennyiségből 68 db kisebb fasírt lett.

2,5 kg darált hús(sertés- és marhahús vegyesen)
2 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 db zsemle
2 db tojás
só,pirospaprika,kevés fehérbors
zsemlemorzsa a forgatáshoz

A húst ledarálom,a kétféle hagymát apróra vágom.Nagy tálba teszem a fűszerekkel,tojással és a vízbe áztatott,majd jól kinyomkodott zsemlékkel.Összegyúrom és kisebb gombócokat formázok,melyeket zsemlemorzsába hempergetek és tálcára sorakoztatok.Berakom őket a fagyasztóba és mikor megkeményedtek visszazárható zacskóba kerülnek.Nem kell porciózni az adagot,mert a szükségleteknek megfelelően bármennyi kivehető .
Sütésnél a fagyott gombócókat hideg olajba teszem,és úgy kezdem sütni.Így mire kívül megpirul a belseje is szépen átsül.Szerintem még finomabb is mint a frissen begyúrt fasírt(pedig azt is szoktam kicsit pihentetni a hűtőben),mert sokkal jobban összeállnak az ízek.

5 megjegyzés:

Hankka írta...

Nahát, milyen jó ötlet! :) Tényleg érdemes elkészíteni egy nagyobb adaggal, alkalomadtán én is így fogok tenni! :)

Tálaló írta...

Ugye?Sokkal egyszerűbb egyszer pancsolni vele,aztán csak előkapni párat ebédre.De így pillanatok alatt lehet szendvicsbe is kisütni felvágott helyett.

Unknown írta...

Nem Nem fagynak ösdze?

Unknown írta...

Nem fagynak össze?

Tálaló írta...

Szia,pici távolságot hagyok a gombócok között,így nem tudnak.
Mikor leszedem a tálcáról és bezacskózom akkor meg már fagyosak úgyhogy semmiképp sem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.